Eerste volle dag San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu Eerste volle dag San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

Eerste volle dag San Francisco

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen zijn we om kwart over 9 lopend uit ons hotel vertrokken. De vorige avond hadden we aan het eind van de straat fietsen zien staan die je per uur kon huren, dat leek ons wel wat. Een paar uurtjes fietsen door de stad. Helaas bleek dat je maar 2 fietsen per creditcard kon huren en aangezien we er maar 1 hebben....... Dus dan maar aan de wandel.
Nog geen kwartiertje gelopen lopen we langs "Blazing Saddles" een grote organisatie met diverse vestigingen in de stad die jawel fietsen verhuren.
Uitgerust met routebeschrijvingen, prima fietsen en div. flesjes water hebben we ons in het one-way verkeer van San Francisco gestort op weg naar de Golden Gate Bridge.
De route ging door drukke straten, door mooie parken, langs prachtige huizen en dit allemaal heuvel op en heuvel af. Maar de beloning was er dan ook na. Het was een geweldige ervaring om langzaam maar zeker dichter bij die oh zo bekende brug te komen en er uiteindelijk (net als heel veel anderen met ons) overheen te fietsen. Het eindpunt was Saulsalito, (een buitenwijk van SF) om van daaruit met de veerboot terug te varen (langs Alcatraz) naar naar pier 39 bij fishermans warf.
Al met al hebben we vandaag zo'n 30 km gefietst. Moe maar voldaan waren we om kwart voor acht weer terug in het hotel, waar we de broodjes die we onderweg hebben gekocht hebben opgegeten. (Te moe om nog uit eten te gaan).
Morgen staat "shoppen" op het programma, iets waar de meiden erg naar uit hebben gekeken. (gezien de inhoud van hun koffer).

• 15 Juli 2014 - 09:36

Trudeke:

Superervaring! Als dat alle dagen zo gaat..... Veel plezier met shoppen. Hou het saldo van je creditcard in de gaten :-)

• 15 Juli 2014 - 11:17

Leny:

Wat geweldig , en dan steeds de foto's erbij. Ik ben benieuwd wat jullie gaan kopen.
    Kusjes van Mam, (oma) ..