Page/lake Powell 24+25 juli 2014 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu Page/lake Powell 24+25 juli 2014 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

Page/lake Powell 24+25 juli 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

Gisteren zijn we aangekomen in Page dat ligt vlak bij de Glenn Canyon stuwdam ligt. Ons hotel heeft in de verte uitzicht op deze dam en het daar achter liggende meer.
Dit meer is zo ontzettend groot, dat de kustlijn in totaal langer is dan de westkust van Amerika. We zijn in het bezoekerscentrum begonnen en daarbinnen heb je al een goed zicht op de dam. Je moet geen last hebben van hoogtevrees om deze te bekijken. Daarna naar de haven gereden om een boottochtje te reserveren voor morgen.
In ons hotel aangekomen hebben we de middag lekker rustig aan gedaan en een duik in het zwembad genomen. 's Avonds heerlijk in een echt Amerikaans steakhouse gegeten.
Vanmorgen vroeg stond dus een 1,5 uur durende rondvaart op Lake Powell op het programma. Uitgerust met een koptelefoon en elektronische gids kregen we informatie over de omgeving en het ontstaan van het meer.
Toen de boot weer aanmeerde zagen we zeer donkere wolken die onze kant op kwamen. Het zag er dreigender uit dan dat er water uit de lucht viel, maar het was wel bijzonder om te zien hoe snel een onweersbui kan ontstaan en overwaaien. Na de lunch stond een bezoek aan de Horse Shoe Bend op het programma. Dit is een "Lus" in de rivier en die lijkt op een hoefijzer. We hadden al een foto in ons reisgidsje gezien, maar wat we daadwerkelijk te zien kregen was echt overweldigend.
Duizelingwekkend was het om op het randje van de rotsen te staan en zeker 80 meter lager de rivier te zien stromen. De weg er naar toe was zwaar, zandheuveltje op en daarna nog 300 meter zwoegen door heet rood zand. Maar het was zeker de moeite waard.
Morgen vertrekken we naar de Grand Canyon en als wat we vandaag gezien hebben een voorproefje is voor de komende 2 dagen, dan.......

• 26 Juli 2014 - 15:42

Carla:

Wauw, jullie zien prachtige dingen daar. Leuk om de verslagen telkens te lezen.
    Nog veel plezier daar en groetjes van ons allen xxxx

• 26 Juli 2014 - 16:15

Trudeke:

Kan het er allemaal nog wel bij in je hoofd? Jullie hebben thuis eerst nog een weekje vakantie nodig om bij te komen van alle indrukken!

• 26 Juli 2014 - 20:40

Piet En Mina:

fijn te horen dat het jullie goed gaat aar in de v.s.
    geniet maar volop leuk om iedere keer wat van jullie te mogen zien en lezen.
    groetjes pa en ma.