Van Palm Springs naar Los Angeles 30 juli 2014 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu Van Palm Springs naar Los Angeles 30 juli 2014 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

Van Palm Springs naar Los Angeles 30 juli 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

Gisteren hebben we lekker een dagje rustig aan gedaan. Heerlijk bij het zwembad gelegen.
Vandaag daarentegen was een dag hard werken, vooral voor Henk.
De rit van Palm Springs naar L.A. is op zich niet zo heel ver. (200 km) maar het was me toch een partij druk! En als we dan ook nog de weg kwijtraken zonder dat we navigatie of kaart bij ons hebben, vind dan maar eens je hotel in Santa Monica.
Op goed geluk wat rondrijden, bleek niet helemaal goed te werken.
We wisten dat we in de buurt van Beverly Hills moesten zijn. Op een gegeven moment waren we zelfs bij de ingang van Bel Air. (een heel chique deel van Beverly Hill). Ons hotel ligt aan Santa Monica Boulevard dus deze richting maar op gereden, helaas niets gevonden. Uiteindelijk hebben we de auto maar aan de kant van de weg gezet en de weg gevraagd iemand die aan de kant van de weg in zijn auto zat te wachten.
Gelukkig wist hij precies waar we lang moesten, en bleken we er helemaal niet zo ver vandaan te zitten.
Lang verhaal kort. We hebben het hotel gevonden en onze koffers naar onze kamer gebracht, waarna we weer op pad gingen opzoek naar Hollywood Boulevard en de letters in de bergen.
Nadat we beide hadden gevonden, (viel een beetje tegen) gingen we naar de pier van Santa Monica. Daar hebben we op de pier lekker vis en chips en mosselen gegeten (we zijn tenslotte aan de kust).
Morgen gaan we alweer verder naar San Luis Obispo. Op de planning staat dan een duik in de Stille Oceaan, die hier lekker warm moet zijn (als ik het infobord van het restaurant mag geloven, luchttemp. 77 gr. Fahrenheit, zee temp. 70 gr. Fahrenheit).