Zion NP Springdale Utah 22 juli 2014 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu Zion NP Springdale Utah 22 juli 2014 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

Zion NP Springdale Utah 22 juli 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Zion

Na een onrustige nacht (we konden de draai door de warmte, wel/geen airco aan) zijn we vanochtend met de gratis shuttlebus naar de ingang van het park gegaan (we waren een beetje in de war met de tijd. Het horloge van Henk gaf een uur later aan dan de telefoon. Het bleek dat we ongemerkt een tijdzone waren gepasseerd en dat het een uur vroeger was dan we dachten) voor alweer een Hike (wandeling) op een trail (uitgezet wandelpad). Dit keer kozen we voor de Emerald pool trail. Een 3,5 km tocht omhoog langs 3 waterpoeltjes. Er stond weinig tot geen wind en het pad liep geheel in de zon. Dus waren we allemaal drijfnat toen we boven waren. Na het drinken van het nodige water, konden we terug lopen, naar het beginpunt en bij het restaurant een verkoelend drankje halen. Daar besloten Tess en Esmée dat zij terug gingen naar het hotel om te chillen en te zwemmen. Henk en ik zijn nog een paar haltes verder het park in gegaan om de Riverside hike te lopen (3,5 km).
Langs de rivier deels in de schaduw kwamen we aan het eind van het pad uit bij het punt dat, als je verder wilde gaan, je door de rivier moest waden. Daar wezen een paar wandelaars ons op een hert dat aan de overkant van de rivier tussen de bomen en struiken stond te grazen. Gelukkig konden we dit vastleggen op de film. Heel bijzonder. Verder zagen we onderweg de nodige eekhoorns en in het water een klein waterslangetje.
Met de bus terug naar het hotel en onderweg nog even wat boodschappen gedaan voor morgen. (rit naar Bryce Canyon NP)

• 24 Juli 2014 - 14:00

Greetje:

Hey hallo daar!
    zo te zien vermaken jullie je daar opperbest. en wat veel variatie in èèn vakantie hè!
    superleuk om de foto's te zien. Echt vakantie!:-)

wij hebben het lekker druk hier met z'n drietjes. (Ben, Alex, en ik)
    Geniet er nog lekker van!

groetjes, Greetje

Tags: hert, hike, tijdzone