Bryce NP 23 juli 2014 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu Bryce NP 23 juli 2014 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

Bryce NP 23 juli 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Aan het eind van de ochtend kwamen we aan in Bryce. Omdat we pas om 16.00 uur in het hotel konden inchecken zijn we doorgereden het park in.
Via de keurige informatie die je bij binnenkomst in ieder park krijgt konden we precies zien waar we moesten zijn.
Bij het bezoekerscentrum even rondgekeken en daarna de weg opgereden die naar 13 uitzichtpunten leidt. Het ene uitzicht was nog mooier dan de andere. Bryce is een soort van "amfitheater" met pilaren van steen in de meest mooie kleuren. Het is moeilijk uit te leggen, de foto's moeten hierin het woord maar doen. Het was te warm om echt een wandeling te maken. Maar al rijdend van punt naar punt kwamen we o.a. Prairiehondjes, Chipmunks en de nodige herten (alleen of in groepjes) tegen.
Omdat het zonde zou zijn om niet af te dalen in de canyon, besloten Henk en ik om de volgende ochtend heel vroeg terug te gaan om de zonsopkomst te bekijken en een wandeling te maken.
Nou, we waren bij de zonsopkomst niet de enige, maar bij het eerste deel van de wandeling (de "Navajo" trail met een stukje "Queens garden") leek het net of we alleen op de wereld waren. Je hoorde alleen het zoemen van insecten en zelfs colibri's. Om half 9 waren we weer bij de auto, waarna we weer naar het hotel zijn gereden, om vandaaruit verder te reizen naar Lake Powell. Een groot meer dat is ontstaan door het maken van een stuwdam in de Colorado rivier.

• 25 Juli 2014 - 08:17

Leny:

Wat een interessante reis. Gezellig om te lezen.
    Liefs van ons beiden.

• 25 Juli 2014 - 19:24

Trudeke:

ongelooflijk, wat een beelden!

• 25 Juli 2014 - 19:59

Heiko:

Het lijkt wel of we met jullie meereizen. Prachtig.