van Yosemite naar Sequoia NP 18 juli 2014 - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu van Yosemite naar Sequoia NP 18 juli 2014 - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Henk Haarsma - WaarBenJij.nu

van Yosemite naar Sequoia NP 18 juli 2014

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Henk

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Sequoia

Vandaag zijn we weer verder gegaan met onze reis. Na 2 dagen geen internet te hebben gehad, zijn we nu in ons volgende hotel aangekomen die wel wifi heeft.
De rit was wat langer als volgens onze beschrijving zou moeten zijn. Het bleek dat we bij het verlaten van het hotel de verkeerde kant op zijn gereden, waardoor we niet een snelweg maar een kronkelige bergweg hadden. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Het landschap veranderde van "Ardennen" in dorre vlakte, in hogere bergen met dennenbomen.
Bij het hotel aangekomen bleek dat we pas om 16.00 uur konden inchecken. Dus zijn we gelijk doorgereden naar het Sequoia National Park, waar we op zoek gingen naar de grootste boom op aarde. de "Shermann Tree". De auto konden we makkelijk parkeren in het park, waarna we met de gratis shuttlebus naar de juiste plek werden gebracht. De boom in kwestie viel in eerste instantie een beetje tegen.
Volgens ons moesten er wel hogere bomen zijn. Nu blijkt deze Sequoia niet de hoogste, niet de omvangrijkste maar wel in inhoud de grootste te zijn op aarde. Na de nodige foto's gemaakt te hebben zijn we weer in de shuttlebus gestapt en doorgereden naar het visitors centre, waar we een film over beren in dit gebied hebben bekeken. Om 17.00 uur vonden we het welletjes en zijn we weer in de bus gestapt terug naar de auto. Onderweg riep de buschauffeuze ineens "BEAR" en stak jawel een zwarte beer zomaar de weg over en verdween daarna in het bos. Helaas hebben we niet de kans gehad hiervan een foto te maken. Bij terugkomst in het hotel was het inmiddels etenstijd en zijn we bij de Mexicaan aan de overkant van de straat gaan eten. Nog even het reisverslag maken en dan lekker slapen want morgen wacht ons een rit naar Death Valley.

• 19 Juli 2014 - 11:35

Leny:

Hier ook in de hitte, het wordt vandaag 35 graden! Ba ba. Paul wordt vanmiddag weggebracht door Emi, en Joop. Wat geweldig dat jullie een beer zagen. Bijzonder hoor!
    Liefs van Mam, Paul en Ernst .. Genieten maar!

Tags: beer, sequoia